Wikia

Suomen Wikia

Etusivu

367sivua
tässä wikissä
Keskustelu15

Wikia is a free-to-use site that makes money from advertising. We have a modified experience for viewers using ad blockers.

Tervetuloa Yhteisöwikiin!
Navigaatiopalkista löydät tärkeimmät linkit,
alla Wikia-uutisia sekä teknisiä päivityksiä.

  • CAJH

    Tekninen päivitys: 22. elokuuta 2016

    23. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Tässä on yhteenveto viimeisimmistä Wikian teknisistä päivityksistä. Järjestelmämme päivittyy tiistaisin ja torstaisin. Muistutamme myös, että joka viikko tehdään satoja pieniä muutoksia, joista nämä ovat vain ne olennaisimmat.

    • Aloitamme neljän viikon testin uudella prototyyppiominaisuudella, Appreciation. Oletko ikinä halunnut kiittää käyttäjää tämän erinomaisista muutoksista, mutta et kirjoittaa kokonaisia viestiketjuja niistä hänen viestiseinälleen? Nyt voit tehdä sen. Tämän testin tavoitteena…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 17. elokuuta 2016

    18. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Päivitys: Laadunvarmennuksen loppuvaiheessa sattuneiden ngelmien vuoksi, sekä Appreciationin että Discussionsin päivitykset viivästyvät seuraavaan julkaisuun (tiistai, 23. elokuuta). Kaikki muut elokuun 18. päivän päivitykset kuitenkin tulevat voimaan.

    • Aloitamme neljän viiko…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 15. elokuuta 2016

    16. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    • Tulemme päivittämään alatunnistelauetta sekä pöytäkone- että mobiilirakenteisiin uudella johdonmukaisemmalla ulkoasulla. Siihen tulee sisältymään enemmän tietoa ja enemmän hyödyllisiä linkkejä kuin nykyisissä alatunnisteissa.
      • Mobiilirakenteen 'täysi sivu' -linkki on siirre…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 10. elokuuta 2016

    11. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Viimeisimmät mobiilisovelluspäivitykset löydät niiden omista teknisistä päivityksistä, ja yksityiskohtaiset CSS-päivitykset osoitteesta http://report.wikia.net

    • Tulemme korjaamaan ongelman, jossa Luokkasivujen näyttelyosiot eivät muista valitsemia katsomistyylejä (kuten kuv…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 8. elokuuta 2016

    9. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    • Toiminnot:Tänne viittaavat sivut on jälleen nähtävissä tiedostosivujen työkalupalkissa.
    • Korjasimme vian, joka esti muutosten tallentamisen klasisen muokkaimen esikatselunäkymästä.
    • Ilmoitus sähköpostin vahvistamattomuudesta ei enää häiritse visuaalisen muokkaimen rakennetta.

    V…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 3. elokuuta 2016

    4. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Julkaisimme juuri uuden metodin Twitter-syötteiden upottamiseen yhteisössäsi, ja se on helpompaa kuin koskaan - ei enää joutavia Twitter-ikkuinoiden id-tunnisteita.

    • Kirjoita vain yksinkertaisesti sivulla seuraavanlainen koodi ja korvaa 'getfandom' haluamallasi Twitter-syöt…

    Lue lisää >

  • CAJH

    Tekninen päivitys: 22. elokuuta 2016

    23. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 17. elokuuta 2016

    18. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    • Aloitamme neljän viiko…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 15. elokuuta 2016

    16. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 10. elokuuta 2016

    11. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    Lue lisää >
  • CAJH

    Tekninen päivitys: 8. elokuuta 2016

    9. elokuuta 2016, kirjoittanut CAJH

    V…

    Lue lisää >

Lisää teknisiä päivityksiä...

  • CAJH

    Uudet jakamiskeinot Wikialle

    27. huhtikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Tervehdys, wikialaiset! Tällä viikolla alatte nähdä jotain artikkelisivujen yläpuolella — painikkeita, joilla jakaa yhteisöäsi sosiaalisessa mediassa.

    Nämä valinnat tekevät sekä muokkaajille että lukijoille mahdolliseksi wikiasi ammattimaisesti tehdyn sisältösi faniuniversumin aiheen levittämiseen ulkopuolelle. Kommentit, tykkäykset, uudelleenbloggaukset, ja uudelleentwiittaukset voivat osoittaa miten hyödyllinen ja tärkeä sivu on muille. Jotkut näistä lukijoista saattavat jopa vierailla sivuill…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Uudet kuvagalleriat saatavilla Labsin kautta

    27. helmikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Viimeisten kuukausien aikana olemme työskennelleet kovasti löytääksemme uuden keinon esitellä kuvagallerioita, ja nyt olemme valmiita antamaan kaikille siitä ensimmäisen katsauksen! Tänä päivänä, uudet kuvagalleriat on sallittavissa WikiFeaturesin Labs-osion kautta.

    Tavoitteemme tälle päivitetylle suunnittelulle ovat:

    • Lisätä lukijan kanssakäyntiä kuvien ja kuvagallerioiden kanssa. Uskomme, että sitä voidaan parantaa galleriaesitysten standardisoinnin kautta, mikä tekee niistä helpommin selailtavi…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Mobiiliystävällisyys 2015

    13. helmikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Tervetuloa 'Mobiiliystävällisyys' 2015!

    Hyvää uutta vuotta, wikialaiset! Vuoden 2014 ajan, näimme kuinka suuri määrä ihmisiä liittyi Wikian yhteisöihin mobiililaitteiden kautta. Se oli oikeastaan niin suuri lisäys, että odotamme tänä vuonna noin 50 % kaikesta liikenteestä tapahtuvan mobiililaitteiden kautta!

    Pitäessämme sen mielessämme, mobiili tulee olemaan yksi huomiomme pääkohteista vuoden 2015 ajan. Työskentelemme projekteissa, jotka tähtäävät kasvavaan ymmärrykseen siitä miten tärkeä asia mobi…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Wikia: Paljon enemmän kuin vain wiki

    8. helmikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Tervehdys wikialaiset! Olette varmaan huomanneet, että viimeisen vuoden aikana, Wikia on alkanut käyttää sanaa wikia sanan wiki sijasta. Näette sen havainnollistettuna Wikiassa enemmän kuin koskaan, joten halusin antaa teille yleiskatsauksen muutoksesta sekä vastauksia mihin tahansa kysymyksiin, mitä teillä on.

    Kun tapaamme ja keskustelemme wikialaisten kanssa live-tapahtumissa, toimistoissamme, Internetin kautta, kysymme usein mitä Wikia heidän mielestään tarkoittaa. Suurin osa heistä antaa vas…

    Lue lisää >
  • Elseweyr

    Terve wikialaiset! Vuosi 2014 alkaa pikku hiljaa olla paketissa ja haluamme näyttää, mihin suuntaan olemme tulevana vuonna menossa artikkeleiden ulkoasuun liittyen. Olemme vielä päivitetyn tyylin testauksen alkuvaiheessa, apunamme muutama reipas testiyhteisö.

    Artikkelit ovat Wikian ylivoimaisesti yleisin sivutyyppi ja eräänlainen käyttäjien "etuovi". Artikkeli edustaa siis usein käyttäjien ensikontaktia tietyn wikian ja sen yhteisön kanssa, ja tämän kokemuksen onnistuminen voi olla kertakäynnin …

    Lue lisää >

Lisää Wikia-uutisia...

  • CAJH

    Kuratoitujen etusivujen esittely

    11. syyskuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Tervehdys, wikialaiset! Olen hyvin innoissani voidessani ilmoittaa tänään uudesta ominaisuudesta - kuratoiduista etusivuista mobiililaitteille.

    Useimmissa yhteisöissä etusivu on kaikkein eniten katsottu sivu. Neljä viidestä parhaasta sivusta Wikiassa ovat etusivuja, missä on oikeastaan järkeä — hakusanoilla “Star Wars wiki” o hyvin mahdollista saada ensimmäisenä hakutuloksena etusivu.

    Pöytäkoneella etusivut ovat tyypillisesti suuria kokoelmia täynnä sisältöä, gallerioita, mallineita, ja suunnitte…

    Lue lisää >
  • CAJH

    Uudet jakamiskeinot Wikialle

    27. huhtikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Lue lisää >
  • CAJH

    Rakenteen muutokset: Raja-arvot ja typografia

    16. huhtikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Hei kaikki, viime vuonna artikkelin rakenteen prototyypissä testasimme useita eri asioita ja saimme paljon palautetta, joka on avuksi siinä miten yritämme ja siirrymme eteenpäin. Prototyyppi auttoi meitä oppimaan tärkeitä asioita siitä mikä toimii ja mikä (esimerkiksi, oikean kaiteen poistaminen oli hyvin häiritsevää). Aiomme silti päästä eteenpäin tekemällä artikkelin rakenteeseen asteittaisia lisäyksiä, mutta suunnitelmamme on keskittyä rakenteen merkittäviin yksityiskohtiin vaiheittain. Pro…

    Lue lisää >
  • CAJH

    27. helmikuuta 2015, kirjoittanut CAJH

    Lue lisää >
  • Elseweyr

    Lue lisää >

Lisää kirjoituksia...

FI-Alkuun pääseminen.png
FI-Osallistu.png

FI-Yhteisön hallinto.png

Foorumitoiminta

0

Yhteisöwiki

Liity chattiin>

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki